top of page
fialová šipka 3.png

Kolik byznys stojí nečinnost?

Rok Změny 2023

První konference v ČR věnována tématu Cost of Inaction v udržitelnosti. 
Zahraniční i tuzemští experti a expertky představí aktuální data v kontextu českého byznysu, relevantní insights pro firmy i příklady dobré praxe udržitelného podnikání. Přijďte se propojit a načerpat know-how.

Už teď se těšíte na Rok Změny 2024? 
Přidejte si termín 7. 11. 2024 do kalendáře! 
📅 Google Calendar   Microsoft Outlook    Office 365

Ohlédnutí za Rokem Změny 2023
fialová šipka 3.png

Foto: Martin Fiala

DSC02625
DSC09800
DSC09340
DSC09811
DSC09250
DSC09469
DSC08744
DSC08992
DSC08881
DSC08492
DSC02806
DSC02553
DSC00236
DSC03569
DSC02734
DSC02384
DSC02497
DSC09168 (1)
DSC08716
DSC08612
DSC02589
DSC08824
DSC08510
DSC08872

Video: Petra Rolfová

Jak jsme řešili udržitelnost?
udržitelnost

Už před začátkem Roku Změny bylo jasné, že je naším cílem udělat udržitelnou konferenci. Proto jsme téma v předstihu konzultovali s Martinou Kafkovou z agentury M-Ocean, která se na pořádání udržitelných a odpovědných eventů specializuje. 

Inspirujte se od Martiny pro organizaci své akce v podcastu Dobré zprávy.

Aspekty udržitelné konference
Rostlinný catering

Odpolední občerstvení u kávy, stejně jako večerní raut byly ryze veganské. Napomohli nám k tomu také partneři cateringu Biopekárna Zemanka a Wild&Coco. 

 

Rostoucí jmenovky a visačky

Jedním z velmi častých a zároveň zbytečných odpadů na konferencích bývají visačky se jménem. Aby odpad vůbec nevznikl, lanyardy jsme si půjčili a zase poslali dál. Přidejte se do sdílené tabulky s materiály, které by se vám při organizaci eventu mohly hodit, nebo naopak sdílejte s dalšími organizátory, co můžete zapůjčit vy. 

Na výrobu jmenovek jsem použili rostoucí papír. Ten lze zasadit do hlíny a počkat, až z něj vyklíčí květiny a bylinky. 

 

Sklo a nádobí

Vymýtili jsme vše jednorázové. Káva se pila z hrnečků, voda ze sklenic, pochutiny jsme podávali v miskách a večeři formou rautu na porcelánových talířích.  Partneři cateringu nám jídlo dovezli ve znovupoužitelných nádobách, které jsme po konci konference opět vrátili. 

 

Doprava

I díky poloze prostoru Spojka Events jsme mohli účastníky a účastnice vybídnout, aby k dopravě na místo využili MHD, kolo či přišli pěšky. A mnozí to vyslyšeli. 

 

Třídění včetně bioodpadu

Odpadu díky opatřením souvisejících s cateringem mnoho nevzniklo. Provozní odpad a prázdné láhve od nápojů jsme vytřídili po akci. Soustředili jsme se proto na sběr bioodpadu, o jehož následné zpracování v kompostárně se postarala Kokoza.

 

Tiskoviny

Na místě jsme minimalizovali objem tiskových materiálů. Byl v řádu jednotek kusů. Nikde tedy nebyly žádné plakáty, letáky nebo bannery. Program i vstupenky byly pouze v digitální podobě. Pro sdílení organizačních informací jsme využívali QR kódy a digi panely. Bylo možné narazit na jeden roll-up, který s námi již procestoval mnoho akcí. 

 

Dárky

Rozhodli jsme se, že si účastníci a účastnice z konference odnesou informace, know-how, inspiraci, zážitky. Při odchodu tak nedostávali žádné tašky s letáky a reklamními předměty. Výjimkou byla pouze rostoucí jmenovka k zasazení. Pro řečníky a řečnice jsme připravili ve spolupráci s našimi partnery praktické dárky - knihu o Green Deal a eko- kosmetiku.

RZ23_dopad-03 (1).png
RZ23_dopad-02 (1).png

A co uhlíková stopa? 

Tu jsme měřili s expertním týmem konzultační firmy EnviTrail. Na základě dat došli například k těmto závěrům:
​​

  • Konference Rok Změny vytvořila celkovou uhlíkovou stopu ve výši 2379,36 kg CO2e.

  • Výsledná uhlíková stopa akce je výrazně nižší než má průměrná konference v Evropě, kde má průměrný návštěvník uhlíkovou stopu 571 kg CO2e. Nižší emise tohoto eventu byly ovlivněny jeho lokálním a jednodenním charakterem. 

  •  Nejvýznamnějším zdrojem emisí byla kategorie Doprava účastníků s uhlíkovou stopu dosahující 1836,54 kg CO2e. Tato kategorie se podílela na celkových emisích příslušné akce ze 77,2 %.

  • Více než 82 % účastníků využilo veřejnou dopravu, kolo či pěší variantu.

  • 31 účastníků a účastnic se na akci dostavilo pěšky nebo na kole, což představuje více než 15 % všech zúčastněných, jejichž emise z dopravy jsou nulové. 

  • Veganská strava má přibližně o 58 % nižší uhlíkovou stopu než běžná strava, lze přibližně odhadovat, že díky veganské stravě došlo k úspoře emisí kolem 264 kg CO2e.

  • Celková uhlíková stopa eventu je tak například nižší než uhlíková stopa jedince cestujícího letadlem z Prahy do Sydney. V případě tohoto teoretického jednosměrného přímého letu o vzdálenosti přibližně 16100 km by uhlíková stopa činila 3110 kg CO2e.

Úplný report k výpočtu uhlíkové stopy konference je k náhledu zde

A co bioodpad?

Celkem se čistě rostlinného gastroodpadu (vše bylo veganské) sesbíralo 4,2 kg (cca 7 litru). Díky Kokoze poputuje do unikátního kompostéru Rocket v Holešovické tržnici. Kompostér Rocket dokáže zpracovat až 150 tun bioodpadu ročně a je umístěn přímo v areálu tržnice. V Kokoze věří, že komunitní kompostéry a domácí kompostéry jsou budoucností zpracování bioodpadu v místě jeho vzniku.
 

Výslednou uhlíkovou stopu jsme se rozhodli offsetovat ve spolupráci s Carboneg podporou rodinné farmy Statek Vodňanský, jejíž „passport“ k uhlíkovým kreditům jsme od  Carbonegu dostali. Erich Vodňanský hospodaří regenerativním způsobem na zhruba 200 hektarech na Českolipsku. Neořou, podporují biologickou rozmanitost v krajině i postupně snižují používání minerálních hnojiv. Zdravá a úrodná půda totiž při správném zacházení zjednodušeně dokáže ukládat uhlík, kterého je v atmosféře příliš.

Čísla a data

Experti a expertky vám představí témata a důležitá data z různých oblastí podnikání s důrazem na Cost of Inaction. 

Propojování

Jednotivě se kupředu posouváme  pomalu, využívejme proto synergie. V rámci konference budete mít dostatek prostoru pro navazování nových hodnotných partnerství.

Sdílení dobré praxe

Představíme fungující projekty udržitelného podnikání. Využijte know-how organizací, které mají reálné dopadové projekty. Poučte se z jejich chyb a inspirujte se z úspěchů.

Společné akční kroky

V rámci tématické večeře dáme hlavy dohromady. Výsledkem budou konkrétní kroky pro oblasti udržitelného podnikání. Pojďme společně rozhýbat vody českého byznysu!
Vystoupili
Linda_Zeilina_2022.png

Linda Zeilina

International Sustainable Finance Centre

Green as the new black? Central Europe's Climate Momentum and the lost opportunity cost

  • LinkedIn

KEYNOTES

s_cernohorsky-low_07_edited.png

​Štěpán Černohorský

​ČSOB Advisory

Zelené finance

  • LinkedIn

projekt partnerů

Foto_Mynarova.jpg

Lenka Mynářová

No Greenwashing

Greenwashing a greenhushimg

  • LinkedIn

expertní přednáška

1661782804434.jpeg

Jan Čillík

Tierra Verde

Projekt Vratné láhve

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

dff559_a187998bb17b45778afce891668adcff~mv2.webp

Dan Heuer

Fair Venture, Změna k lepšímu

Co bude po ESG?

  • LinkedIn

tematický stůl

1590587816978.jpeg

Matěj Malecha

Pábení

Co bude další velký milník udržitelnosti?

  • LinkedIn

tematický stůl

Zuzana Pokorná.jpg

Zuzana Pokorná

KMPG

Jak se přátelíte s nefinančním reportingem?

  • LinkedIn

tematický stůl

1631721574050.jpeg

Matúš Púll

​Česká spořitelna

Dekarbonizace očima banky

  • LinkedIn

projekt partnerů

ZverinovaIva.jpg

Iva Zvěřinová

SEEPIA

Cost of inaction: Kolik byznys stojí nečinnost

  • LinkedIn

panelová diskuze

Lukáš.jpg

Lukáš Ferkl

EnviTrail

Od Excelu k přírodě aneb Projekty s reálným dopadem

  • LinkedIn

projekt partnerů

radka_pokorna_ctverec.jpg

Radka Pokorná

Kokoza

 ​​Jak přetváří členové Změny k lepšímu bioodpad v poklad?

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

1633456608755.jpeg

Marek Mencl

Pábení

Co bude další velký milník udržitelnosti?

  • LinkedIn

tematický stůl

1667905987399.jpeg

Markéta Vinkelhoferová

TESSEA

Jak tvoříte diverzní a inkluzivní organizace?

  • LinkedIn

 tematický stůl

Gabriela Měsícová (1).jpg

Garbriela Měsícová

Změna k lepšímu

Green Deal Industrial Plan: příležitosti pro ČR. 

  • LinkedIn

tématický stůl

DSC_6816.JPG

Ladislav Miko

Poradce ministra ŽP a poradce prezidenta ČR

Cost of inaction: Kolik byznys stojí nečinnost?

  • LinkedIn

panelová diskuze

1580800900685.jpeg

Tomáš Hruda

​Úřad vlády ČR

Cost of inaction: Kolik byznys stojí nečinnost

  • LinkedIn

panelová diskuze

avk-photo (1).jpg

Anna Vaníčková

KPMG

Revoluce v nefinančním reportingu

  • LinkedIn

projekt partnerů

David Janku.jpg

David Janků

Frank Bold

Co bude po ESG?

  • LinkedIn

tematický stůl

Lenka Hořáková_Impact Metrics_sq.jpg

Lenka Hořáková

Impact Metrics

Jak ReportyUdržitelnosti.cz mění pravidla ESG hry

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

Attachment.jpg

David Bečkovský

BUILDIGO

Environmentální studie Praha Nové Dvory

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

Lucie headshot2.jpg

Lucie Půstová

Carboneg

Dekarbonizace z globálního pohledu: role uhlíkových kreditů v boji s klimatickou změnou

  • LinkedIn

příklad dobré praxe
 

Pavel_Franc2_pro_web_edited.jpg

Pavel Franc

Frank Bold

ESG reporting a cena za nečinnost

  • LinkedIn

expertní přednáška
 

1674912632328.jpeg

Pavel Galík

Omnicom Media Group, Změna k lepšímu

Jak se spotřebitelé připravují na klimatickou krizi? 

  • LinkedIn

výsledky výzkumu

unnamed (1).jpg

Vojtěch Němec

Nemec+Chvatal

Prosazování udržitelnosti v evropské legislativě

  • LinkedIn

expertní přednáška

Michal_Vesely_2_edited.jpg

Michal Veselý

JIC, Změna k lepšímu

Partnerství pro inovace.

  • LinkedIn

tematický stůl

dff559_a176e5cbd3384e9d92903cba56b68049~mv2.webp

Petr Vítek

Impact Hub, Změna k lepšímu

​Úvodní slovo: kde se právě nacházíme. 

  • LinkedIn

.

1685611639444.jpg

Matěj Ballo

Yedem

10 tun CO2 ročně, aneb jak snížit emise v dopravě a zároveň na tom ušetřit

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

2022 Jan Hicl - 1 - sq.jpg

Jan Hicl

Nano Green


Komu se nelení, tomu se zelení

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

portret-9-2 (2).jpg

Helena Zavázalová

​Česká asociace pojišťoven

Cost of inaction: Kolik byznys stojí nečinnost?

  • LinkedIn

panelová diskuze

1634152623992_edited.jpg

Martin Breyl

Česká spořitelna

Cost of inaction: Kolik stojí byznys nečinnost?

  • LinkedIn

panelová diskuze

1618055327156.jpg

Petr Kazda

Nadace Partnerství

Příležitosti pro udržitelný český byznys při obnově Ukrajiny

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

Gabriela Povýšilová_02.jpg

Gabriela Povýšilová

CTP

CTParky s vizitkou udržitelnosti

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

unnamed_edited.jpg

Patrik Luxemburk

Stabilplastik

Logistika udržitelně

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

1560160971048.jpeg

Jana Bábiková

CIRAA

Proč, co a jak NE/komunikovat?

  • LinkedIn

tematický stůl

program
Program

Celým programem provází Simona Babčáková

13:30 - 14:00 

Příchod a registrace

Přijďte si s námi před začátkem konference dát kávu a načerpat atmosféru

14:00 - 14:15 

Úvodní slovo a uvítání

Za Změnu k lepšímu otevřou konferenci Michal Veselý a Petr Vítek

14:15- 14:40

KEYNOTE: Cost of Inaction z mezinárodního pohledu

Vystoupí: Linda Zeilina - Founder & CEO of the International Sustainable Finance Centre (ISFC) s keynote na téma Green as the new black? Central Europe's Climate Momentum and the lost opportunity cost

14:40 - 15:30 

Kolik byznys stojí nečinnost?

Zapojte se spolu s experty a expertkami do ústřední diskuze na téma Cost of Inaction. Moderuje Gabriela Měsícová a Zdeněk Matoušek

Hosté: Martin Breyl, Tomáš Hruda, Ladislav Miko, Helena Zavázalová, Iva Zvěřinová 

15:30 - 15:35 

Jak se spotřebitelé připravují na klimatickou krizi? 

Pavel Galík představí výsledky  průzkumu, který vznikl ve spolupráci Omnicom Media Group a Změna k lepšímu

15:35 - 16:10

Přestávka na kávu a drobné občerstvení

Těšit se můžete na dobroty od partnerů cateringu  Wild&Coco a Biopekárna Zemanka

16:10 - 16:20

Greenwashing a greenhushing - mlčet, nebo komunikovat? A jak?

Vystoupí: Lenka Mynářová z inicitativy No Greenwashing

16:20 - 16:30

ESG reporting a cena za nečinnost

Vystoupí: Pavel Franc - CEO Frank Bold o tom, jak se pojí ESG reporting s Cost of Inaction. 

16:10 - 16:40

Prosazování udržitelnosti v evropské legislativě

Vystoupí: Vojtěch Němec partner konzultační společnosti Nemec+Chvatal o příležitosti Green Deal Industrial Plan pro český byznys

16:40 - 17:05

Akční kroky pro byznys

​Česká spořitelna - Matúš Púll: Dekarbonizace očima banky 
ČSOB Advisory - Štěpán Černohorský: Jak získat zelené financování
Envitrail - Lukáš Ferkl: Od Excelu k přírodě aneb Projekty s reálným dopadem 
KPMG - Anna Vaníčková: Revoluce v nefinančním reportingu

17:05 - 17:15

Přestávka

Čas na protažení a prodýchání.

17:15 - 18:30

Příklady dobré praxe

Představení dopadových projektů: BUILDIGO, Carboneg, CTP, Impact Metrics, Kokoza, Nadace Partnerství, Nano Green, Stabilplastik, Tierra Verde, Yedem

18:30 - 20:00

Tematická večeře a networking

Celé odpoledne uzavřeme večeří kolem 9 tematických stolů,  kde v rámci facilitované, ale neformální diskuze probereme témata rezonující celou konferencí tak, aby si každý odnášel důležité akční kroky pro sebe a svou organizaci. 
Tématy provází: 
Matúš Púll a Martin Breyl z České spořitelny, Markéta Vinkelhoferová z TESSEA , Marek Mencl a Matěj Malecha z Pábení, Dan Heuer z fair Venture, David Janků z Frank Bold, Michal Veselý z JIC, Jana Bábiková z CIRAA, Pavel Galík z Omnicom Media Group, Zuzana Pokorná z KPMG, Gabriela Měsícová ze Změny k lepšímu, Petr Vítek z Impact Hub, Lukáš Ferkl z EnviTrail

20:00

Pár vět na závěr

Lukáš Rolf ze Změny k lepšímu uzavře konferenci 

Udržitelný catering

Veganský catering doplněný o zdravé a udržitelné dobroty od našich partnerů Wild & Coco a Biopekárna Zemanka.

Bioodpad​

O odpad z  cateringu se postará Kokoza. V jejich edukačním stánku  na místě se o důležitosti kompostování můžete dozvědět víc.

Měříme uhlíkovou stopu

I event má uhlíkovou stopu, tu naši měříme spolu s EnviTrail. Nejvíce jí ale můžete snížit vy, a to volbou dopravy na místo. Přijeďte tedy raději na kole nebo v MHD. 
Děkujeme partnerům akce 

Generální partner

Hlavní partneři

CSOB_Advisory_vpravo_R_barev.jpg
KPMG_blue_logo_RGB.png

Partneři měření dopadu

ENVI_TRAIL-logo_color_black.png
logo_hlavni_smaragdova_RGB.png

Mediální partneři

image.png
ekonews-logo-cernobile.png
DN logo_2radkove_bez podkl (1).jpg
FM logo new.jpg
mediaguru logo základní.png
OMG_1-Primary Logo-Dark Blue_page-0001.jpg

Partneři

Logo-Autonapul-slogan-cz.png
Tierra Verde logo teal .png
VELUX_2005_COLOR_45.jpg
Frank_Bold_org.gif
Kooperativa_NEW_RGB.jpg
01_Walden-Press_logotyp_black_small.png
logo-zemanka.png
Vizitka, KZ
bottom of page