Spotřebitelé vs. klimatická krize
Vnímají spotřebitelé ekonomické dopady klimatické krize na vlastní domácnosti? A jak se na ně připravují? Unikátní data ukazují, zda si domácnosti vytváří finanční rezervu, nebo které investice do udržitelných řešení jsou pro ně zajímavé.
Průzkum vznikl pro byznys platformu Změna k lepšímu ve spolupráci s agenturou Omnicom Media Group. Na otázky odpovídal začátkem října 2023 reprezentativní vzorek 500 spotřebitelů a spotřebitelek ve věku 15-64 let.
Čísla mluví jasně:
43 % respondentů míní, že změna klimatu bude mít ekonomický dopad na jejich domácnost v následujících 10 letech.
Pouze 19 % si ale vyčlenilo prostředky za tímto účelem.
Jen 24 % dotazovaných je ochotných za elektřinu z obnovitelných zdrojů platit více, než ze zdrojů jiných.
Prolistujte si připravené grafiky k jednotlivým otázkám průzkumu:
Pro plná zdrojová data prosím kontaktujte Magdalenu Láskovou.