top of page

Dobré zprávy s Pavlem Galíkem a Magdalenou Láskovou: Jak komunikovat udržitelnost?

Udržitelnost se dnes řeší skoro v každé firmě. Drhne ale předávání informací mezi odděleními a tak se někdy stává, že pravá ruka neví, co dělá levá. Byznys se také chce se zelenými kroky pochlubit zákazníkům, ti ale ale často netuší, o čem je řeč. Vzletná slova bez konkrétního vysvětlení se u nich míjejí s účinkem. O tom, proč to tak je, jak to změnit a co u spotřebitelů rezonuje nejvíce mluvili v Dobrých zprávách Pavel Galík a Magdalena Lásková z Omnicom Media Group.

Tady jsou čtyři nejdůležitější informace z našeho 30 minutového podcastu, které by vám neměly uniknout:


  1. Sběr dat z průzkumu stále běží a finální výsledky budeme prezentovat na začátku roku 2023. První data ukazují, že udržitelnosti se věnuje 80 % firem, téma v českém byznysu rezonuje. Firmy nečekají na legislativu a jdou oblasti samy aktivně napřed.

  2. K udržitelnosti se nejvíce hlásí CSR a vrcholový management, naopak obchodní nebo HR oddělení téma příliš neřeší. Udržitelnost může pro HR přitom být zlomová - pro mladou generaci a experty, kteří na trhu jsou, to je často pomyslný jazýček na váze. Problémy mívají i oddělení marketingu, která se tématu mají věnovat, ne vždy ale mají dostatek informací a podkladů.

  3. Data z populace naznačují, že veřejnost slovu udržitelnost nerozumí a neví, co si pod ním má představit. Z toho pramení i její nízký zájem o téma. Ve společnosti jsou teď patrné změny, ve smyslu zateplování domů, nebo šetření energií, ty jsou ale poháněné spíše obavami o budoucnost. To naznačuje, že Češi se o ekologickou situaci začínají zajímat až v momentě, kdy se jich bezprostředně týká. Tedy například, když jim kůrovec za chalupou zničí les, nebo vyschne studna na zahradě.

  4. Firmám proto Pavel s Magdalenou doporučují komunikovat zelené kroky co nejvíc prakticky, normálním jazykem, bez patosu a ilustrované na příkladech. Místo slova udržitelnost používat příklady o šetření energie, zateplení domu, nebo instalaci solárů na střechy. Taková komunikace u spotřebitelů rezonuje mnohem více a lépe.

Chcete se do tématu ponořit hlouběji? Udělejte si 30 minut pro sebe a pusťte si náš podcast. Ještě mezi námi nejste? Přidejte se do Změny k lepšímu! Jako člen naší iniciativy získáte přístup do Kmene udržitelnosti, kde kromě praktických tipů sdílíme i know-how a propojujeme všechny ty, kdo hledají cesty k udržitelnému byznysu. Chcete si nás nejdřív oťukat? Přihlašte se k odběru newsletteru, nebo napište našemu programovému manažerovi Lukáši Rolfovi na lukas.rolf@klepsimu.cz.

bottom of page