top of page
Obrázek autoraZměna k lepšímu

Dobré zprávy s Davidem Sommerem: O udržitelnosti v Kofole

Kofola je tak trochu fenomén. Po revoluci značku vzkřísila rodina Samarasových a dnes do Skupiny Kofola patří jedenáct různých značek, které najdete v pěti evropských zemích. Kus cesty ušli i co se týče udržitelnosti. Letos spustili cirkulární vratnou skleněnou láhev Cirkulka, stojí za rozšiřováním bio lokalit a spolupracují s Biopekárnou Zemanka na výrobě cirkulárních krekrů. Pod roušku toho, jak se tvoří udržitelnost v tak obrovské společnosti, nás nechal nahlédnout David Sommer, manažer udržitelnosti v Kofole.



Tady jsou čtyři nejdůležitější informace z našeho 30 minutového podcastu, které by vám neměly uniknout:


  1. S ESG Kofole pomáhá právě dokončovaná Strategie udržitelnosti. Nápady na to, jak udržitelnost posunout dál, přicházejí prakticky od všech zaměstnanců a autorem řady z nich je i Jannis Samaras, ředitel a majitel Kofoly. Strategie pomohla Kofole zpřehlednit rizika a dopady jejich podnikání, se kterými souvisí i cíle, ke kterým míří. Podle Davida Sommera se při jejím psaní neřídili žádnou konkrétní metodologií, ale vycházeli z vlastních analýz, science-based přístupu a selského rozumu.

  2. Aktivně se podílí také na ochraně vody. Kolem vrtů najdete ochranná pásma a certifikovali také několik bio lokalit. Konkrétně v Rajecké dolině se spojili s místními samosprávami a dohodli, že na obecních pozemcích se nebudou používat pesticidy, herbicidy a další umělé postřiky. Zároveň zde otevřeli výkupnu, do které nosí bylinky nejen lokální sběrači, ale i menší pěstitelé. Tyto bylinky pak putují do čajů Leros, nebo do extraktů používaných v ochuceném Rajci i Kofole samotné.

  3. Na Slovensku byla Kofola součástí iniciativy, které se podařilo prosadit zálohování plastů. V Česku se snaží o to samé, zatím je to ve fázi jednání a kulatých stolů. Podle Davida Sommera je zpoždění oproti Slovensku příležitostí poučit se z chyb a pokusit se do českého zálohového systému opsat hlavně to dobré a už ozkoušené.

  4. Ptali jsme se i na spolupráci s Biopekárnou Zemanka a to, zda je cesta spolupráce s Kofolou otevřená i pro jiné firmy, které by měly dobrý udržitelný nápad. Podle Davida Sommera určitě ano a prvním krokem je ozvat se. Nápad je potřeba zasadit do celkového rámce, proces nadesignovat do A do Z. Podobně tomu bylo i se Zemankou, kde například narazili na legislativní limity surovin, které ještě lze opětovně využít.

Chcete se do tématu ponořit hlouběji? Udělejte si 30 minut pro sebe a pusťte si náš podcast. Ještě mezi námi nejste? Přidejte se do Změny k lepšímu! Jako člen naší iniciativy získáte přístup do Kmene udržitelnosti, kde kromě praktických tipů sdílíme i know-how a propojujeme všechny ty, kdo hledají cesty k udržitelnému byznysu. Chcete si nás nejdřív oťukat? Přihlašte se k odběru newsletteru, nebo napište našemu programovému manažerovi Lukáši Rolfovi na lukas.rolf@klepsimu.cz.

Comments


bottom of page