top of page
fialová šipka 3.png

Kolik byznys stojí nečinnost?

RK24.png

7. 11. 2024  
Přidejte si termín do kalendáře! 
📅 Google Calendar   Microsoft Outlook    Office 365

Nebo se rovnou přidejte do LinkedIn události, kde budeme postupně přidávat více informací. 

Ohlédnutí za Rokem Změny 2023

První konference v ČR věnována tématu Cost of Inaction v udržitelnosti. 
Zahraniční i tuzemští experti a expertky představili data v kontextu českého byznysu, relevantní insights pro firmy i příklady dobré praxe udržitelného podnikání.

fialová šipka 3.png
Kotva 1

Video: Petra Rolfová

Jak jsme řešili udržitelnost?
udržitelnost

Už před začátkem Roku Změny bylo jasné, že je naším cílem udělat udržitelnou konferenci. Proto jsme téma v předstihu konzultovali s Martinou Kafkovou z agentury M-Ocean, která se na pořádání udržitelných a odpovědných eventů specializuje. 

Inspirujte se od Martiny pro organizaci své akce v podcastu Dobré zprávy.

Aspekty udržitelné konference
Rostlinný catering

Odpolední občerstvení u kávy, stejně jako večerní raut byly ryze veganské. Napomohli nám k tomu také partneři cateringu Biopekárna Zemanka a Wild&Coco. 

 

Rostoucí jmenovky a visačky

Jedním z velmi častých a zároveň zbytečných odpadů na konferencích bývají visačky se jménem. Aby odpad vůbec nevznikl, lanyardy jsme si půjčili a zase poslali dál. Přidejte se do sdílené tabulky s materiály, které by se vám při organizaci eventu mohly hodit, nebo naopak sdílejte s dalšími organizátory, co můžete zapůjčit vy. 

Na výrobu jmenovek jsem použili rostoucí papír. Ten lze zasadit do hlíny a počkat, až z něj vyklíčí květiny a bylinky. 

 

Sklo a nádobí

Vymýtili jsme vše jednorázové. Káva se pila z hrnečků, voda ze sklenic, pochutiny jsme podávali v miskách a večeři formou rautu na porcelánových talířích.  Partneři cateringu nám jídlo dovezli ve znovupoužitelných nádobách, které jsme po konci konference opět vrátili. 

 

Doprava

I díky poloze prostoru Spojka Events jsme mohli účastníky a účastnice vybídnout, aby k dopravě na místo využili MHD, kolo či přišli pěšky. A mnozí to vyslyšeli. 

 

Třídění včetně bioodpadu

Odpadu díky opatřením souvisejících s cateringem mnoho nevzniklo. Provozní odpad a prázdné láhve od nápojů jsme vytřídili po akci. Soustředili jsme se proto na sběr bioodpadu, o jehož následné zpracování v kompostárně se postarala Kokoza.

 

Tiskoviny

Na místě jsme minimalizovali objem tiskových materiálů. Byl v řádu jednotek kusů. Nikde tedy nebyly žádné plakáty, letáky nebo bannery. Program i vstupenky byly pouze v digitální podobě. Pro sdílení organizačních informací jsme využívali QR kódy a digi panely. Bylo možné narazit na jeden roll-up, který s námi již procestoval mnoho akcí. 

 

Dárky

Rozhodli jsme se, že si účastníci a účastnice z konference odnesou informace, know-how, inspiraci, zážitky. Při odchodu tak nedostávali žádné tašky s letáky a reklamními předměty. Výjimkou byla pouze rostoucí jmenovka k zasazení. Pro řečníky a řečnice jsme připravili ve spolupráci s našimi partnery praktické dárky - knihu o Green Deal a eko- kosmetiku.

RZ23_dopad-03 (1).png
RZ23_dopad-02 (1).png

A co uhlíková stopa? 

Tu jsme měřili s expertním týmem konzultační firmy EnviTrail. Na základě dat došli například k těmto závěrům:
​​

  • Konference Rok Změny vytvořila celkovou uhlíkovou stopu ve výši 2379,36 kg CO₂.

  • Výsledná uhlíková stopa akce je výrazně nižší než má průměrná konference v Evropě, kde má průměrný návštěvník uhlíkovou stopu 571 kg CO₂. Nižší emise tohoto eventu byly ovlivněny jeho lokálním a jednodenním charakterem. 

  •  Nejvýznamnějším zdrojem emisí byla kategorie Doprava účastníků s uhlíkovou stopu dosahující 1836,54 kg CO₂. Tato kategorie se podílela na celkových emisích příslušné akce ze 77,2 %.

  • Více než 82 % účastníků využilo veřejnou dopravu, kolo či pěší variantu.

  • 31 účastníků a účastnic se na akci dostavilo pěšky nebo na kole, což představuje více než 15 % všech zúčastněných, jejichž emise z dopravy jsou nulové. 

  • Veganská strava má přibližně o 58 % nižší uhlíkovou stopu než běžná strava, lze přibližně odhadovat, že díky veganské stravě došlo k úspoře emisí kolem 264 kg CO₂.

  • Celková uhlíková stopa eventu je tak například nižší než uhlíková stopa jedince cestujícího letadlem z Prahy do Sydney. V případě tohoto teoretického jednosměrného přímého letu o vzdálenosti přibližně 16100 km by uhlíková stopa činila 3110 kg CO₂.

Úplný report k výpočtu uhlíkové stopy konference je k náhledu zde

A co bioodpad?

Celkem se čistě rostlinného gastroodpadu (vše bylo veganské) sesbíralo 4,2 kg (cca 7 litru). Díky Kokoze poputuje do unikátního kompostéru Rocket v Holešovické tržnici. Kompostér Rocket dokáže zpracovat až 150 tun bioodpadu ročně a je umístěn přímo v areálu tržnice. V Kokoze věří, že komunitní kompostéry a domácí kompostéry jsou budoucností zpracování bioodpadu v místě jeho vzniku.
 

Výslednou uhlíkovou stopu jsme se rozhodli offsetovat ve spolupráci s Carboneg podporou rodinné farmy Statek Vodňanský, jejíž „passport“ k uhlíkovým kreditům jsme od  Carbonegu dostali. Erich Vodňanský hospodaří regenerativním způsobem na zhruba 200 hektarech na Českolipsku. Neořou, podporují biologickou rozmanitost v krajině i postupně snižují používání minerálních hnojiv. Zdravá a úrodná půda totiž při správném zacházení zjednodušeně dokáže ukládat uhlík, kterého je v atmosféře příliš.

 Na Roku Změny 2023 vystoupili
Linda_Zeilina_2022.png

Linda Zeilina

International Sustainable Finance Centre

Green as the new black? Central Europe's Climate Momentum and the lost opportunity cost

  • LinkedIn

KEYNOTES

s_cernohorsky-low_07_edited.png

​Štěpán Černohorský

​ČSOB Advisory

Zelené finance

  • LinkedIn

projekt partnerů

Foto_Mynarova.jpg

Lenka Mynářová

No Greenwashing

Greenwashing a greenhushimg

  • LinkedIn

expertní přednáška

1661782804434.jpeg

Jan Čillík

Tierra Verde

Projekt Vratné láhve

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

dff559_a187998bb17b45778afce891668adcff~mv2.webp

Dan Heuer

Fair Venture, Změna k lepšímu

Co bude po ESG?

  • LinkedIn

tematický stůl

1590587816978.jpeg

Matěj Malecha

Pábení

Co bude další velký milník udržitelnosti?

  • LinkedIn

tematický stůl

Zuzana Pokorná.jpg

Zuzana Pokorná

KMPG

Jak se přátelíte s nefinančním reportingem?

  • LinkedIn

tematický stůl

1631721574050.jpeg

Matúš Púll

​Česká spořitelna

Dekarbonizace očima banky

  • LinkedIn

projekt partnerů

ZverinovaIva.jpg

Iva Zvěřinová

SEEPIA

Cost of inaction: Kolik byznys stojí nečinnost

  • LinkedIn

panelová diskuze

Lukáš.jpg

Lukáš Ferkl

EnviTrail

Od Excelu k přírodě aneb Projekty s reálným dopadem

  • LinkedIn

projekt partnerů

radka_pokorna_ctverec.jpg

Radka Pokorná

Kokoza

 ​​Jak přetváří členové Změny k lepšímu bioodpad v poklad?

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

1633456608755.jpeg

Marek Mencl

Pábení

Co bude další velký milník udržitelnosti?

  • LinkedIn

tematický stůl

1667905987399.jpeg

Markéta Vinkelhoferová

TESSEA

Jak tvoříte diverzní a inkluzivní organizace?

  • LinkedIn

 tematický stůl

Gabriela Měsícová (1).jpg

Garbriela Měsícová

Změna k lepšímu

Green Deal Industrial Plan: příležitosti pro ČR. 

  • LinkedIn

tématický stůl

DSC_6816.JPG

Ladislav Miko

Poradce ministra ŽP a poradce prezidenta ČR

Cost of inaction: Kolik byznys stojí nečinnost?

  • LinkedIn

panelová diskuze

1580800900685.jpeg

Tomáš Hruda

​Úřad vlády ČR

Cost of inaction: Kolik byznys stojí nečinnost

  • LinkedIn

panelová diskuze

avk-photo (1).jpg

Anna Vaníčková

KPMG

Revoluce v nefinančním reportingu

  • LinkedIn

projekt partnerů

David Janku.jpg

David Janků

Frank Bold

Co bude po ESG?

  • LinkedIn

tematický stůl

Lenka Hořáková_Impact Metrics_sq.jpg

Lenka Hořáková

Impact Metrics

Jak ReportyUdržitelnosti.cz mění pravidla ESG hry

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

Attachment.jpg

David Bečkovský

BUILDIGO

Environmentální studie Praha Nové Dvory

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

Lucie headshot2.jpg

Lucie Půstová

Carboneg

Dekarbonizace z globálního pohledu: role uhlíkových kreditů v boji s klimatickou změnou

  • LinkedIn

příklad dobré praxe
 

Pavel_Franc2_pro_web_edited.jpg

Pavel Franc

Frank Bold

ESG reporting a cena za nečinnost

  • LinkedIn

expertní přednáška
 

1674912632328.jpeg

Pavel Galík

Omnicom Media Group, Změna k lepšímu

Jak se spotřebitelé připravují na klimatickou krizi? 

  • LinkedIn

výsledky výzkumu

unnamed (1).jpg

Vojtěch Němec

Nemec+Chvatal

Prosazování udržitelnosti v evropské legislativě

  • LinkedIn

expertní přednáška

Michal_Vesely_2_edited.jpg

Michal Veselý

JIC, Změna k lepšímu

Partnerství pro inovace.

  • LinkedIn

tematický stůl

dff559_a176e5cbd3384e9d92903cba56b68049~mv2.webp

Petr Vítek

Impact Hub, Změna k lepšímu

​Úvodní slovo: kde se právě nacházíme. 

  • LinkedIn

.

1685611639444.jpg

Matěj Ballo

Yedem

10 tun CO2 ročně, aneb jak snížit emise v dopravě a zároveň na tom ušetřit

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

2022 Jan Hicl - 1 - sq.jpg

Jan Hicl

Nano Green


Komu se nelení, tomu se zelení

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

portret-9-2 (2).jpg

Helena Zavázalová

​Česká asociace pojišťoven

Cost of inaction: Kolik byznys stojí nečinnost?

  • LinkedIn

panelová diskuze

1634152623992_edited.jpg

Martin Breyl

Česká spořitelna

Cost of inaction: Kolik stojí byznys nečinnost?

  • LinkedIn

panelová diskuze

1618055327156.jpg

Petr Kazda

Nadace Partnerství

Příležitosti pro udržitelný český byznys při obnově Ukrajiny

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

Gabriela Povýšilová_02.jpg

Gabriela Povýšilová

CTP

CTParky s vizitkou udržitelnosti

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

unnamed_edited.jpg

Patrik Luxemburk

Stabilplastik

Logistika udržitelně

  • LinkedIn

příklad dobré praxe

1560160971048.jpeg

Jana Bábiková

CIRAA

Proč, co a jak NE/komunikovat?

  • LinkedIn

tematický stůl

Děkujeme partnerům prvního ročníku

Generální partner

Hlavní partneři

CSOB_Advisory_vpravo_R_barev.jpg
KPMG_blue_logo_RGB.png

Partneři měření dopadu

ENVI_TRAIL-logo_color_black.png
logo_hlavni_smaragdova_RGB.png

Mediální partneři

image.png
ekonews-logo-cernobile.png
DN logo_2radkove_bez podkl (1).jpg
FM logo new.jpg
mediaguru logo základní.png
OMG_1-Primary Logo-Dark Blue_page-0001.jpg

Partneři

Logo-Autonapul-slogan-cz.png
Tierra Verde logo teal .png
VELUX_2005_COLOR_45.jpg
Frank_Bold_org.gif
Kooperativa_NEW_RGB.jpg
01_Walden-Press_logotyp_black_small.png
logo-zemanka.png
Vizitka, KZ
bottom of page