V březnu jsme pro členy Změny k lepšímu zorganizovali první osobní setkání po delší covidové pauze a bylo nad očekávání vřelé, inspirativní a obohacující. Mastermind, velmi efektivní formát, kdy se za relativně krátký čas dá získat mnoho užitečných názorů na problém, s nímž každý účastník přichází, byl oblíbený již v minulém roce. Proto jsme se rozhodli ho znovu oživit a členům jsme nabídli příležitost zaměřit se na společné překonávání překážek při plnění ESG kritérií. Jak se podařilo první téma životního prostředí uchopit?
Cílem mastermind setkání je vzájemně se pod vedením zkušených facilitátorů z Q Designers obohacovat informacemi a sdílet zkušenosti a know-how v diskrétním prostředí. 8 organizací (M-Ocean, Skanska, INCIEN, Yedem, Integra Consulting, Saint Gobain, Freshlabels, IKEA) se tedy potkalo u jednoho stolu, k němuž jejich zástupci z řad CSR a projekt manažerek a manažerů nebo komunikačních profesí přinesli výzvy, se kterými se setkávají při naplňování první kategorie kritérií, těch environmentálních.
Správná formulace otázky je klíčová. Nejlepší odpovědi od ostatních dostanete, když krátce popíšete situaci, a pak položíte otevřenou otázku v jedné větě. Detailní popis, jak na to, si můžete prohlédnout v našem shrnujícím článku. Někteří členové Změny k lepšímu se s tímto formátem v minulosti již setkali, ale i nováčci se dokázali aktivně zapojit. Výstupem pak byly spokojené reakce: získání nové perspektivy, informací, kontaktů. V malé skupině však můžete i během krátkého času navázat i budoucí partnerství.
Chcete mastermind vyzkoušet? Další se bude konat 13.4. 2022 opět od 13.00 do 16.00 v Impact Hubu K10 na Vinohradech. Podmínkou vstupu je členství ve Změně k lepšímu. Členství nese další výhody a přihlášku můžete podat jednoduše online. Více informací a benefity členství najdete zde ◀️.
Přečtěte si, jak se k akci vyjádřili někteří účastníci:
Jakub Veselský (Freshlabels)
“Na mastermindu jsem byl poprvé a akce se mi velice líbila. Přišel jsem s otázkou, která se týkala hledání vhodného subjektu, se kterým bychom mohli ve Freshlabels dlouhodobě spolupracovat na něčem, co bude oběma stranám dávat smysl a řešit nějaký environmentální problém. Řešení, která tam zazněla, mi pomohla rozšířit si obzory a věřím, že se díky nim k cíli rychleji dostaneme.”
Matěj Ballo (Yedem)
“Na mastermind jsem šel kvůli tématu Environment, kterému se v Yedem věnujeme a je důvodem naší existence. Nešel jsem tam s konkrétním problémem, spíš sdílet a poslechnout si zkušenosti ostatních, nasát inspiraci a poznat zajímavé lidi. Akce se mi moc líbila a odnesl jsem si z ní nové kontakty, spoustu postřehů a doporučení, která potřebuji prvně zpracovat. S pár lidmi jsem již navázal spolupráci.”
Petr Novotný (INCIEN)
“Přišel jsem s otázkou, jaké zajímavé projekty v oblasti environmentu a udržitelnosti jsou aktuálně realizované zúčastněnými společnostmi. Zajímaly mě projekty, které mají reálný materiální dopad a jsou třeba replikovatelné a škálovatelné.”
Kommentare